Wikia

Oorsmeer en Poepel is gesticht rond 36 Auvemberuari 16.257 v.chr. De stichters zijn: Lennard de Haas, Jeroen Bosch , Igorus de Rechtse en Ilius de Kleine.

De hoofdstad is Zonnebries in je Oor, het land is verdeeld in verschillende provincies zoals:

  • Oorsmeer,
  • Neder-Poepel ,
  • Over-Poepel ,
  • Groot-Televisieu ,
  • Nieuw Mexico ,
  • Tiolet 1
  • Tiolet 2.

Geschiedenis Edit

De vier stichters stichtten Oorsmeer en Poepel omdat ze genoeg hadden van het Nederlandse Regime. Als eerste regeerde Jeroen Bosch over een Verenigd Oorsmeer en Poepel, hij regeerde met harde hand en de politieman Lennard was erg machtig.

Uiteindelijk nam Lennard de macht over en Jeroen vertrok naar buurland Trapland. Hij verklaarde het land onafhanklijk, en zo werd de Republiek Trapland geboren. Lennard vertrok naar Nederland en Igorus De Rechtse noemde zichzelf Keizer, zo werd van een Republiek een keizerrijk.

Ondertussen had in Trapland Poekus de Linkse de macht overgenomen, hij zorgde samen met Jeroen Bos voor een goede economie.

In Igorus zijn rijk ging het steeds slechter, "Het Rijk van de Eeuwige Oorsmeer" (zoals Igorus het noemde) was lang niet zo rijk als Trapland. Omdat hij niks te doen had verklaarde Igorus de oorlog aan de Republiek Trapland. In de Eerste Traps-Oorsmeerse Oorlog, gesteund door zware artillerie (een stel knuffelbeesten die werden gegooid) drong het Trapse leger het Oorsmeerse Rijk binnen.

Bij de Slag om Overloop versloegen de glorieuze Trappers de idiote Oorsmeerders. Bij de Vrede van Zonnebries in je Oor werd Neder-Poepel van het Trapse Rijk. President Poekus benoemde zichzelf tot Keizer van het Trapse Rijk. Ondertussen werd Oorsmeer steeds meer afhankelijk van het Trapse Rijk, en keizer Igorus wist niet wat hij moest doen.

In al zijn domheid verklaarde hij maar de oorlog aan het Trapse Rijk, ondertussen keerde Lennard terug en voegde zich bij de Trappers. Ondertussen liet keizer Igorus een muur bouwen rond Zonnebries in je Oor. Maar de Trappers sloopten de muur en Zonnebries in je Oor werd ingenomen.