Wikia

Poesje

This cat knows how to love ~ PH

Een kat is een klein, schattig mormel met een langwerpige neus en een extra oog onder elk oor. Deze ogen worden gebruikt om te voorkomen dat iemand hen zomaar dingen in het oor fluistert.

Katten hebben negen levens, en daarom hebben ze ook precies negen verschillende geschiedenissen en toepassingen.

1e levenEdit

Katten worden geboren als natte ratten en groeien dan via het bolletje-wol-stadium uit tot sadistische moordmachines, die, als ze niet liggen te slapen (wat ze 90% van hun leven doen), het liefst rondsluipen om prooien te verschalken, die ze net zolang martelen en treiteren tot het vogeltje of muis aan een hartstilstand overlijdt. Omdat ze hun voedsel van de mens ontvangen, maken ze hun sadistische pleziertje meestal af, door het misvormde en bloederige lijkje aan hun verzorgers aan te bieden.

2e leven Edit

Katten worden niet geboren, maar incarneren als telepathisch begaafde demonen, die de mens in de slaap allerlei dingen influisteren, waardoor ze de volgende dag de grootste stommiteiten uithalen.

3e leven Edit

In het 3e leven van de kat staat het spiritueel bewustzijn centraal. Hier vormen alle katten samen de katheid, om vervolgens weer uiteen te vallen en tijdelijk te veranderen in een soort slagroomachtige, vegetarische gehakt. Dit stadium wordt door katten zelf het syndroom van de zwangere hark genoemd. Er wordt momenteel door de Duitse overheid onderzocht of het mogenlijk is om slagroomachtige, vegetarische gehakt te verbieden, of in ieder geval vetvrij te maken.

4e leven Edit

In hun 4e gedaante zijn katten de stomste wezens die er op aarde rondlopen. Uit onderzoeken is gebleken dat katten in deze gedaante maar 1/26e van hun hersencellen gebruiken. Gapen, met de ogen knipperen en de kattenbak leegslurpen zijn de activiteiten die in wakende toestand volbracht worden, alvorens deze kat weer in slaap valt, wat hij 24/26e gedeelte van de dag doet. Vreemd genoeg zijn dan 2/26e van de hersencellen actief.

5e leven Edit

Millennia geleden waren katten de baas over andere opstandige dieren, zoals honden, olifanten en hobbits. Ze regeerden hun onderdanen door veel eten en wiet te beloven in ruil voor onderdanigheid. Omdat katten veruit slimmer en beter bewapend waren dan de rest, kwam het er nooit van dat de andere mormels wiet kregen. Ze bleven dus altijd 'down'.

Opstand Edit

Vanaf 1945 begonnen de hobbits er genoeg van te krijgen, en paaiden de andere mormels, want daar zijn hobbits door hun zwarte ogen nou eenmaal goed in. Door deze revolutie riepen de katten de hulp in van de nomaden, waarmee ze mochten rondtrekken. In ruil daarvoor maakten de nomaden gratis jacht op de andere dieren.

Soms kwam een kat wel eens aan een gruwelijk einde, doordat hij een hobbit aanzag voor een nomaad. In dat geval werd de kat gevangengenomen en werd hun staart afgehakt, die daarna in een heerlijke, smeuïge hobbitstaart ging. Op een gegeven ogenblik kregen de katten genoeg van deze traditie en roeiden alle hobbits in een week uit. (zie Hobbiticide.)

6e leven Edit

Katten in hun 6e leven zijn moeilijk waar te nemen. Veelal beginnen ze hun leven in de bovenste lagen van de atmosfeer waarna ze na een grote val op hun pootjes terecht komen. De kracht hierbij is echter zo groot dat het grootste deel van de katten hierdoor onzichtbaar wordt. Het deel wat niet onzichtbaar wordt verliest 1 pootje en moet zijn zichtbare 6e leven hinkelend op 3 poten door. In hun zesde levensjaar krijgen onzichtbare katten een grote liefde voor Whiskas kattenvoer terwijl het nog in het blik zit. Door hun onzichtbaarheid kunnen ze deze blikken opsporen terwijl ze nog in de supermarkt zijn.

7e leven Edit

In hun 7e leven zijn katten zeer bedreven in de kunst van het uitbreken uit gevangenissen. Hierbij gebruiken ze een natuurlijke variant van sambal ulek die ze samen met hun haarballen op de tralies schieten om zo te ontsnappen. Daarna is het de gewoonte bij deze katten om door het uitgaansleven te wandelen, zich klem te zuipen en schaars geklede danseressen inspireren tot nieuwe outfits. Nadat hun levensdoel voltooid is worden ze gevonden door een paar kinderen die de kat mee naar huis nemen en zo veel voer geven dat hij uiteindelijk opzwelt en op stijgt naar de bovenste lagen van de atmosfeer waar hij katten in hun 6e leven helpt bij hun reis naar de aarde.

8e leven Edit

Na hun 8e geboorte krijgen de katten inzicht in hun taak op aarde. Veelal resulteert dit in het overmatig spelen van trefbal met andere katten in hun 8e leven. Ook katten in hun 3e leven doen soms mee in hun legendarische trefbal spel, deze worden echter als laatst gekozen en door de andere katten niet als volwaardige trefballers, voetballers, basketballers, honkballers en soepballen erkend. De verliezers van dit trefbalspel gaan in hongerstaking en overdenken hun andere 7 levens waarin ze niet veel bijzonders hebben uitgevoerd en trekken dan bij mensen in. Hier vinden ze het vooral leuk om voor de voordeur te liggen, op bedden te liggen en op andere plekken waar ze niet handig zijn. De katten in hun 8e levensjaar blijven de rest van hun 8e leven bij de mensen thuis wonen en eten voornamelijk Felix kattenbrokken met echte stukjes vis. De winnaars van het legendarische trefbalspel spelen nog een potje tegen nieuw gereincarneerde katten.

9e leven Edit

Katten in hun 9e leven worden geboren uit boomschors. Wanneer ze uit deze boomschors zijn gekropen gaan ze automatisch in meditatie. Hierin worden ze bijgestaan door de katten in hun 2e leven. In deze meditatie gaan de katten op zoek naar de ware betekenis van rode grassprieten, het getal 54 en de zin van het leven. Na ongeveer 2 weken op alleen naaldboomnaalden geleefd te hebben, hebben de meeste katten de 3 antwoorden gevonden. (Zo niet keren ze terug naar het eerder beschreven trefbalspel) De katen met de antwoorden laten vervolgens een baard en snor staan. Na hun dood gaan de katten dan uiteindelijk naar de eeuwige frambozenvelden. Een plek die voornamelijk rood is en volledig begroeid met frambozen. De kat wordt op dat moment echter allergisch voor vruchten en wordt persoonlijk door Petrus gevoerd met de Goddelijke Whiskas.