Wikia

Devolutieoorlog Edit

De devolutieoorlog begon toen er een nieuwe soort ontstond via klassieke darwiniaanse evolutie. Door een zeer zware aardbeving in 12 na Christus ontstonden rond Corsica twee kleine geïsoleerde vulkaantjes waarop zich een nieuwe soort Corsicaan ontwikkelde; de Humanus Oorlogops. Eén met een hang naar ontwikkeling (in grondgebied welteverstaan). Na een eeuwenlange evolutie braken de Corsicanen "nieuwe stijl" uit. In 1662 veroverden de Humanus Oorlogops geheel Corsica, waarop Frankrijk volgde. De Belgen konden de oprukkende Oorlogops-strijders nog wel vertragen van hun einde door ze zeer lekkere frietes aan te bieden, maar uiteindelijk leerden Oorlogops zelf frietes maken en slachtten de Belgen. Hadden ze dat maar niet gedaan, want toe ze bij de Hollanders kwamen, bleek geen Oorlogops kruid gewassen tegen de doortrapte en slinkse aanvallen van de Hollandse gardes. De noorderlijke opgang was dus gestopt door de Hollanders. Oorlogops-strijders die van dit nieuws leerden, kwamen vanuit Afrika en Oost-Europa terug om hun kameraden tegen de Hollanders bij te staan. Maar Oorlogops konden geen potten breken en ze zagen zich gedwongen terug te trekken. Echter, de Hollanders die na een omsingelende beweging de Oorlogops-troepen bij Parijs hadden vastgezet, eisten dat de nieuwe Oorlogops-samenleving op de eilanden naast Corsica beperkt moest blijven tot het stabiliseren van de vulkanen. De regels rond deze afspraak werden vastgelegd in het verdrag van Aken in 1668.