Wikia

De argentavis is een zilveren vogel, vandaar de naam argentavis, soms kan in de plaats van zilver ook gesproken worden over Frans geld. Deze vogel leeft in de diepe amazone en eet koeien. Het dier is 4 meter lang en heeft zeer lange tanden die dwars door botten heen breken. Dit dier is gewelddadig in het vermoorden. Het is een bedreiging voor de mensen in dat gebied. Ze planten zich snel voort met wel 40 legsels per maand met een hoeveelheid van wel 40 miljard eieren per legsel. Ze bereiken volwassenheid in 1 uur, maar zijn al geslachtsrijp terwijl ze in het ei zitten, zodat ze al zwanger zijn als ze in het ei zitten. Deze eieren leggen ze direct als ze volwassen zijn. De draagtijd is 1 minuut. De mensen nemen maatregelen door brandbommen te gooien op de pas uitgekomen eieren. Het leger is ook betrokken en er zijn momenteel al 5.000.000 soldaten gesneuveld in de strijd tegen dit dier. Momenteel rukken de dieren op naar Europa en ze worden zeer snel intelligent en kunnen al F-16s besturen na de geboorte hebben de jongen al raketten gemonteerd onder de vleugels die elke seconde na afvuring weer aangroeien. Uit hun neusgaten spuwen ze vuur. De eieren die niet uitkomen dienen als mininukes waarmee ze steden platgooien, dus kijk uit want straks komen ze voor jou! Hierboven is een echt eerst gevangen exemplaar te zien.